کباب سبزیجات

کباب سبزیجات فردی که رژیم گیاه‌خواری را انتخاب کرده

مواد لازم کباب سبزیجات :

کدو سبز: ۲ عدد

پیاز: ۱ عدد

قارچ دکمه ای: ۲۵۰ گرم

فلفل دلمه ای: ۱ عدد

روغن زیتون: یا مایع ۲ قاشق غذاخوری

سیر: ۳ حبه

پودر فلفل قرمز: ۱/۴ قاشق چایخوری

پودر گشنیز: ۱ قاشق چایخوری

پودر زیره سبز: ۱/۴ قاشق چایخوری

آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری

جعفری و گشنیز خرد شده: از هر کدام ۲ قاشق غذاخوری

سرکه سفید و نمک مقدار لازم

کباب سبزیجات

کباب سبزیجات مخصوص گیاهخواران

طرز تهیه

برای تهیه سس مخصوص کباب ابتدا روغن زیتون، پودر زیره، پودر گشنیز، آبلیمو، سیر و پودر فلفل قرمز را داخل میکسر بریزید. نمک و چند قاشق سرکه اضافه کنید. و بزنید تا سس یکدست شود. در انتها جعفری و گشنیز خرد شده را به سس اضافه کنید و کمی هم بزنید. کدو سبز را حلقه ای خرد کنید، فلفل دلمه ای و پیاز را نیز درشت خرد کنید؛ سبزیجات خرد شده را به همراه قارچ داخل کیسه فریزر بریزید و سس را اضافه کنید. با تکان دادن سبزیجات را به سس آغشته کنید، در کیسه را ببندید و حداقل به مدت ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سبزیجات مزه دار شوند. سیخ های چوبی را ۳۰ دقیقه در آب خیس دهید، سبزیجات را به سیخ های چوبی بکشید سپس داخل سینی فر که چرب کرده اید قرار دهید، گریل بالا را روشن کنید و هر چند دقیقه بچرخانید تا سبزیجات کبابی و نرم شوند سپس سرو کنید