طرز تهیه پنکیک وگان بدون تخم مرغ برای گیاه خواران:

پنکیک وگان، یک پنکیک خیلی خوشمزه و بدون تخم مرغ است، که برای افرادی که رژیم وگان دارند مناسب می باشد. وگانیسم یا وگنیسم یک روش تغذیه است، که در آن هر نوع ماده غذایی حیوانی از جمله انواع گوشت قرمز، مرغ، ماهی و دیگر جانداران، لبنیات، تخم مرغ، عسل و ژلاتین حذف می شود.

پنکیک وگان

طرز تهیه پنکیک وگان با شیر سویا:

مواد لازم:

آرد سفید  یک پیمانه

شکر  ۲  قاشق غذاخوری

بکینگ پودر ۱قاشق غذاخوری (من از ۱/۲قاشق غذاخوری استفاده کردم)

نمک نصف قاشق چایخوری

شیر سویا یک پیمانه

سرکه سیب ۱ قاشق غذاخوری

وانیل مایع نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه:

مواد خشک را داخل یه کاسه با هم مخلوط کنید، سپس شیر سویا، وانیل و سرکه را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن به هم بزنید.

غلظت خمیر مثل ماست همزده هست، تابه نچسبی را روی حرارت متوسط بگذارید تا گرم بشه.

کف تابه را خیلی کم روغن نارگیل بزنید(هر روغن گیاهی دیگه ای میشه).

از خمیر به اندازه یک چهارم پیمانه در تابه بریزین وقتی سطح پنکیک حباب زد برگردونید.

وقتی که حباب هایی وسط پنکیک بوجود آمد یا لبه های آن کمی سفت شد و خودش رو گرفت، با دقت آنرا بر می گردانیم.

پنکیک را گرم سرو کنید. پنکیک وگان همراه با شیره افرا، مربا، انواع میوه های تازه و کره بادام زمینی عالیه.

نکته:

در این پنکیک از هر نوع شیری که پایه لبنی نداشته باشه می توانید استفاده کنید.

اگر گیاهخوار نیستید اما به تخم مرغ حساسیت دارید می توانید از شیر معمولی هم استفاده کنید.

شیر سویا را از سوپر مارکت ها تهیه کنید.

شیره ای که از درخت افرا بدست می آید، طعم خاصی دارد و از برخی سوپرمارکتها می توانید تهیه کنید.

به جای شیره افرا می توانید از شیره انگور یا خرما استفاده کنید

قالب پنکیک ژاپنی یک رینگ فلزی به قطر هشت سانت و ارتفاع تقریبا چهار سانت است.

پنکیک با آرد سفید بهتر و پوک تر می شود اما با آرد گندم مغذی تر است.