میوه های گرم و خشک

 میوه های گرم و خشک

 میوه های گرم و خشک و نقش آن ها در زنجیره سلامتی انسان

انواع میوه ها خواص متفاوتی برای بدن انسان دارند. برای این که طبع افراد سرد مزاج متعادل تر شود، می توانند از میوه های مزاج گرم و خشک استفاده کنند. برای همین آشنایی با میوه های گرم و خشک، طبع میوه های تابستانی و طبع میوه های زمستانی برای این افراد مفید است. در این مقاله از سایت هفت مغز به معرفی لیست میوه های گرم و خشک و بررسی تاثیرات آن ها در سلامت افراد می پردازیم.
لیست میوه های گرم و خشک

در عصر حاضر به دلیل تغییرات گسترده در حوزه سبک زندگی، طبع بسیاری از افراد به سردی گراییده است. به همین علت گاهی مشاهده می شود، فردی پس از مصرف غذایی با طبع سرد، بی حال می شودو به دنبال راه حل است. دانستن لیست میوه های گرم و خشک، می تواند کمک کننده باشد. این میوه ها به دلیل طبع گرمی که دارند، به بدن حرارت می بخشند و سردی مواد غذایی را خنثی می سازند.

افراد گرم مزاج، چگونه میوه های گرم و خشک را مصرف کنند؟

افراد گرم مزاج، خصوصا کسانی که طبعشان گرم و خشک است، بهتر است لیست میوه های گرم و خشک را با مصلحاتشان مصرف کنند. این مصلحات بسته به نوع میوه متفاوت می باشد.

میوه خشک انبه
میوه های گرم و خشک و خواص آن ها

انواع میوه های مختلف خواص گوناگونی دارند. لیست میوه های گرم و خشک شامل انبه، خرما، نارگیل، به و… است که در ادامه به ذکر بعضی از خواص آن ها می پردازیم.
میوه انبه

به علت سرشار بودن این میوه از انواع ویتامین و مواد معدنی، به آن لقب پادشاه میوه ها را داده اند. انبه هم لذیذ است، هم دارای ترکیباتی است که از بدن در مقابل سرطان محافظت می کند. این میوه به علت بالا بودن فیبر محلول در آن، سطح کلسترول خون را پایین می آورد. به دلیل موجود نبودن انبه ی تازه در تمام فصول می شود از میوه خشک آن استفاده کرد. هر ۱۰۰ گرم انبه زرد، حاوی حدود ۸۴ کیلوکالری می باشد اما ۱۰۰ گرم انبه خشک دارای ۳۱۹ کیلو کالری است و برای چاق شدن مفید می باشد.

میوه خرما

این میوه خوشمزه که در لیست میوه های گرم و خشک قرار دارد، کشت اصلی نواحی جنوبی ایران می باشد. نخلستان های استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان، انواع مختلفی از این میوه را تولید می کنند. رطب، خارک، پیارم، خاصویی و خرمای خشک تنها بخشی از انواع مختلف این میوه می باشند. خرما سرشار از مواد مغذی بوده و برای سلامت استخوان ها مفید است. خطرات ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و به سلامت مغز کمک می نماید. هر ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۲۷۷ کیلو کالری انرژی می باشد.

میوه به

میوه خوش عطر با رنگ طلایی که در پاییز و زمستان در دسترس بوده و در لیست میوه های گرم و خشک قرار دارد. این میوه پرخاصیت را می توان به طرق مختلف مصرف نمود: مربای آن در کنار کره، صبحانه ای لذیذ را می سازد. میوه خشک شده آن را می‌توان به صورت چای مصرف نمود. اگر دچار زخم معده هستید، از افسردگی رنج می برید یا سیستم ایمنی ضعیفی دارید، حتماً از به در سبد غذایی روزانه تان استفاده کنید.

هر ۱۰۰ گرم به دارای ۳۰ کیلوکالری انرژی می باشد.

میوه نارگیل

این میوه خوشمزه در نواحی گرمسیری رشد می کند. حدود ۷۴ درصد نارگیل دنیا تنها از سه کشور اندونزی، هند و فیلیپین به بازارهای جهانی عرضه می شود! این میوه در تمام فصول در دسترس نیست. اما میوه خشک شده ی آن همیشه در دسترس است و می توان از خواص آن بهره برد.

در عصر حاضر که بیماری های قلبی و عروقی به شدت شایع می باشد، با مصرف نارگیل از اندام های حیاتی مثل قلب محافظت کنید. جهت سلامتی کبدتان از این میوه کمک بگیرید و انرژی مورد نیاز روزانه تان را با نارگیل تامین کنید. کمک به تولید گلبول های قرمز خون، از دیگر خواص این میوه می باشد.

ترکیب پودر میوه خشک این میوه با خرما فوق العاده است و پودر نارگیل یکی از مواد اصلی جهت تزئین در صنعت شیرینی پزی می باشد.

در ۱۰۰ گرم از این میوه، حدود ۳۵۴ کیلوکالری انرژی وجود دارد.
سخن پایانی

مصرف میوه بصورت تازه و خشک برای سلامتی بدن ضروری است. همه ی افراد جامعه براساس طبع خود باید از میوه استفاده کنند. در این مقاله لیست میوه های گرم و خشک مورد بررسی قرار گرفت و با خواص آن ها به صورت تازه و خشک آشنا شدیم.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا